Pleasant

Kommer tusenåriga att döda Costco och Sam Club

Kommer tusenåriga att döda Costco och Sam Club

Det finns Costco på ena sidan av Gwendolyn Hammers hus och en Sams Club till den andra. Men när 28-åringen behöver 12 paket pappershanddukar, eller 36 rullar toalettpapper, går hon online i stället. ingen medlemsavgift, och de flesta Gå Ner ett Kilo I Veckan order kommer inom två dagar. Andra gånger lagrar hon upp med Amazon Prime.

‘Jag har aldrig haft ett Costco-medlemskap, trots att jag visste att det handlade om att det skulle sluta spara mig pengar’, säger Hammer, som bor i Utah Valley, Utah, och växte upp på Costco hos sina föräldrar. ‘Jag gillar inte behöva dra mina barn till affären. ‘

Lagerklubbar som Costco, Sam’s Club och BJ: s Wholesale Club har Viktminskning Tabletter i årtionden varit en amerikansk häftklamring: en plats där familjer kan lagra sig på bulkartiklar, prova gratis prov och spendera den bättre delen av en helgmorgon som slingrar sig genom gångarna fylld med 26 förpackningar konserverad lax och king size madrasser. Men som fler amerikaner ‘köper skift på nätet, säger vissa detaljhandelsanalytiker att lagerklubbar i stor utsträckning finns kvar.

‘Kärnklubbkunden är äldre: Det är i allmänhet någon med en familj och ett hus’, säger Sucharita Mulpuru, analytiker hos forskningsbolaget Forrester. ‘Costco har varit ett av de minst digitalt framåtriktade företagen där ute. (Jeffrey P. Bezos, grundare och chef för Amazon, äger The Washington Post.)

Det finns tecken på att sektorn hamnar bakom: Lagerklubbar och supercentrar sänker i genomsnitt 2,500 jobb varje månad 2017, bakom en långvarig trend med stadig tillväxt, enligt en Washington Post-analys av arbetsavdelningsdata. Mellan 2009 och 2016 hade lagerbutiker lagt till i genomsnitt 3 000 anställda varje månad.

Sektorn mottog mer dåliga nyheter den här månaden när Walmart meddelade att det skulle stänga 63 Sam’s Club-butiker, vilket påverkar cirka 10 000 anställda. I en tweet sa företaget att stängningarna skulle hjälpa till att ‘bättre anpassa’ sina fysiska platser med sin strategi. (Tio platser kommer att öppnas igen som e-handelsuppfyllningscentraler.)

Förra veckan tillkännagav Walmart att det skulle stänga 63 av sitt under att utföra Sams Club-butiker på olika platser i hela landet. Medan de flesta nyheterna centrerades kring de tusentals anställda som skulle påverkas av beslutet, så var det också en annan betydande grupp människor.

(Genmärken)

Chieh Huang grundades Boxed 2013 med en enkel idé: Leverera bulkvaror till shoppare som inte bor nära en grossistklubb eller har en bil för att komma till en.

Vad han snabbt hittade var dock en annorlunda typ av efterfrågan.

‘Vi hittade faktiskt ett större problem att lösa, vilket är att de inte hade tid eller tålamod att gå’, även om de bodde nära en Costco eller Sam’s Club, sa Huang nyligen på National Retail Federation konferens i New York.

Med andra ord var det inte fysisk närhet eller tillgång till lagerbutiker som håller kunderna borta utan snarare en brist på vilja att handla för toalettpapper och diskmedel i person.

Huangs företag, som började som mobilapp och snabbt lagt till en webbsida, har vuxit snabbt Gå Ner I Vikt Snabbt Piller för att fylla en nisch bland unga shoppare. Idag har företaget mer än 100 miljoner dollar i årsomsättningen, upp från 8 miljoner dollar 2014.

Mer än 60 procent av Boxed shoppare är i åldrarna 25 till 44, sa han. Vid traditionella grossistklubbar skiljer sig demografiken motsatt, med baby boomers och seniorer utgör majoriteten av medlemmarna.

‘När vi tittar på siffrorna finns det inte mycket överlapp mellan vem som går in i en fysisk klubb och vem som kommer till oss,’ sade Huang och tillade att 70 procent av intäkterna kommer från upprepade kunder. nyligen började erbjuda grossistvätska och vin till kunder i Kalifornien.

Boxes framgångar har inte gått utan föregående meddelande: Kroger, landets största stormarknadskedja, är enligt uppgift att dölja ett förvärv. Huang bekräftade inte eller förnekade dessa rapporter men sa att ‘med tanke på vår skala nu har intresset från återförsäljare varit mer konkret och verkligt’.

Och Huang sa att han inte tror att 20 och 30 somethings kommer plötsligt att börja shoppa på traditionella grossistklubbar även när de gifter sig, har barn och flyttar till större hem.

Utställning A, 36-åringen sa: själv.

Huang har två unga barn och bor i en New Jersey förort.

‘Men jag blir personligen inte mindre lat eftersom jag blir äldre,’ sa han. ‘Det är inte som om jag plötsligt tycker om mig’ Åh, ja, låt oss gå och spendera fyra timmar att springa i en butik i helgen. ‘ ‘

Stacy Schulz kör till den lokala Sam’s Club i Little Rock, Arkansas, en eller två gånger i månaden. Det brukade vara en familjeaffär, sa hon, med hennes fyra barn som skannar leksaksgången eller läser böcker på soffan medan hon och hennes man handlade. Schulz, som är från Houston, säger att hon är en långvarig Costco devotee. butiker, den har ingen i Arkansas, en stat som är starkt lojal mot Walmart, som har sitt huvudkontor där.

Men nu att hennes barn i åldrarna 11-17 har telefoner, är de inte längre intresserade av regelbundna resor till grossistaffären. I stället handlar de handla online med sina smartphones.

‘Det är så, jag är i grund och botten en walking kommersiell för Costco, men jag tittar på mina barn, och de vill bara göra allt på Amazon,’ sa Schulz, 50. ‘Och det är samma när jag går till Sam’s Club: Jag tittar runt, och det är alla människor på 50-talet, 60-talet och 70-talet.

Det är inte att säga, säger experter, att Costco, Sam’s Club och andra har inte gjort ansträngningar de senaste åren för att vädja till yngre, tidsmässiga kunder. Sam’s Club erbjuder i butikshämtning för online order och alternativet att betala för objekt som använder en app istället för att stå i raden.

Costco har under tiden lagt till mer ekologisk produktion och kött och har ett expansivt vinval. Det rullar också ut matleveranstjänster som kommer att föra färskvaror, såväl som förpackade varor och andra föremål, direkt till kundernas ‘dörrsteg’.

‘Jag tror att vi’ uppmuntras när vi ser nivået på tusenåren, om du vill, som registrerar sig, när vi ser medeltiden för vårt medlemskap kommer ner ‘, berättade Richard Galanti, Costcos ekonomichef, investerare i sent 2016. Costco vuxen medlem var fyra plus år äldre än befolkningen som helhet. Nu är det lite under två. Och det är utan mycket planering, men det är en del av vad vi gör. ‘

Men samtidigt är konkurrensen hård. Lagerklubbar tenderar att rikta sig till medelhöga och höginkomsthushåll, vilket innebär att det finns betydande överlapp mellan medlemskapet på Sam’s Club och Costco (där årsavgifterna är $ 55 respektive $ 65) och Amazon Prime, som kostar $ 99 per år och lager ett växande utbud av väsentliga i bulk.