keepall

Skulle kanadierna köra till gränsstäder om ny NAFTA tog upp tull

Skulle kanadierna köra till gränsstäder om ny NAFTA tog upp tull

återförsäljare och få dem levereras direkt till sitt hem har alltid varit svårt, dyrt och ibland omöjligt. En orsak är att Kanada har satt sitt minimivärde maximalt värde för en vara som kanadensare kan beställa från ett främmande land utan att betala avgifter eller skatter på $ 20, vilket inte har ökat sedan 1985 och är en av de lägsta i världen. Crow Smith hälsar deliveryman där för att lossa en hög med paket från sin lastbil.

Där sorteras de alfabetiskt och placeras på hyllor tills kanadierna som beordrade dem att köra söderut Hwy. återförsäljare och få dem levereras direkt till sitt hem har alltid varit svårt, dyrt och ibland omöjligt.

En orsak är att Kanada har satt sitt minimivärde maximalt värde för en vara som kanadensare kan beställa från ett främmande land utan att betala avgifter eller skatter på $ 20, vilket inte har ökat sedan 1985 och är en av de lägsta i världen. istället, i hopp om att spara försäljningsskatter, tullar och mäklaravgifter som de ådragit sig för varor som är värda mer än så.

slutar bli en stor besparing, säger Smith, ägare till NAC Logistics, som ligger precis runt hörnet från den internationella bron.

Men det kan komma att ändras. handelsrepresentant, gjorde det klart att han vill att Kanada och Mexiko ska höja sina tröskelvärden när han släppte sina förhandlingsmål för den nya nordamerikanska frihandelsavtalet.

Den nuvarande de minimis tröskeln för Gå Ner I Vikt Snabbt Piller amerikanska kunder som beställer varor från andra länder är 800 US-dollar.

Smith, 79, har varit i gränsöverskridande fraktbranschen på ett eller annat sätt under de senaste sex decennierna, men sedan 2010 har ett litet hörn inne i ett av hans tre lager i Ogdensburg ägnats åt de mindre paket som kanadensarna beställer online.

Det är svårt att avgöra vilken effektökning de minimis tröskeln skulle ha på tjänster som den som drivs av NAC Logistics.

Å ena sidan verkar det få personer som stör med 100 kilometer bilfarten om det var lättare att få det till tröskeln.

skulle verkligen inte behöva hämta det över gränsen om du var tvungen att betala tullar, skatter eller mäklaravgifter, säger Christine McDaniel, seniorforskare med Mercatus-institutet på George Mason University i Arlington, Va.

Som saker står just nu, gör en resa över gränsen innebär inte nödvändigtvis att spara på skatter och avgifter du måste stanna minst 24 timmar för att kvalificera sig för ett undantag på 200 dollar. Det undantaget klättrar till $ 800 om du stannar 48 timmar eller mer.

Kanadas gränstjänstbyrå sade att det Gå Ner I Vikt På En Vecka inte spåra hur många kanadensare som ombads att betala tullar och skatter. Men det samlade in ungefär 54 000 dollar i tullar och drygt 2 miljoner dollar i försäljningsskatt vid Prescott-hamnen i 2016. Gå Ner ett Kilo I Veckan eller Mexiko, betyder NAFTA att det är undantaget från arbetsuppgifter ändå.

Den verkliga frågan för konsumenterna är att paketleveransavgifterna betalar mäklaravgifter för något objekt som är värd mer än 20 dollar för att hjälpa till att räkna ut det hela. Howe Institute förra året som hävdade att de minimis tröskelvärdet skulle gynna konsumenter, företag och de federala myndigheternas kuponger.

Dave Bucholtz, vice president och chefsövervakningsansvarige för Pacific Customs Brokers Ltd.

Kanadensiska återförsäljare, många av dem representerade av Kanada, har drivit kraftigt mot idén.

don vill ha tilldelningen av en skatte- och tullförmån hos våra paketleverantörskonkurrenter som är verksamma utanför Kanada, säger Karl Littler, vice president för offentlig angelägenhet för detaljhandeln i Kanada.

Chloe Luciani Girouard, en talesman för finansminister Bill Morneau, sade att den liberala regeringen stöder att göra det enklare för saker att korsa gränsen, men förslaget att avstå från tullar och skatter måste tillgodoses med försiktighet.

måste noggrant överväga den inverkan som kan ha på kanadensare och kanadensiska företag, för att inte tala om ekonomiska och administrativa överväganden för både federala och provinsiella regeringar, skrev hon i ett mailat uttalande.

Smith, som sa att pakettjänsten stod för mellan 20 och 30 procent av hans verksamhet, verkade inte alltför bekymrad.

Huvudskäl som kunderna använder här är för att det blir snabbare och billigare och om de kan skicka det till Kanada, om de någonsin kan få de mekanikerna att strykas ut där den går uppe så effektivt, tidvis och kostnadskund, då är det säkert skulle påverka oss, sade han.